Servicevilkår

Levering

Momkind ApS pakker alle hverdage, og mandag til fredag vil varer bestilt inden kl. 13 typisk blive afsendt samme dag.

Levering tager 2-4 hverdage afhængig af tidspunkt for bestilling og valg af fragtfirma. Bestillinger på momkind.dk leveres af dao og GLS, og du kan vælge mellem hjemmelevering eller afhentning i pakkeshop. Forsendelsesomkostningerne afhænger af, hvilken leveringsform du vælger og beregnes ved check out.

Ved køb for over 599 kr. er levering til DAO pakkeshop gratis.

Når pakken er afsendt, vil du modtage en mail, og du vil få besked på mail og/eller sms, når pakken er klar til afhentning i pakkeshop, hvis du har valgt denne leveringsmetode.

OBS: I særligt travle perioder, ved akut sygdom eller komplikationer med Momkind ApS' leverandører kan længere leveringstid forekomme.

Betaling

Momkind ApS modtager betaling med MobilePay, Mastercard og VISA. Alle beløb er angivet i DKK inklusiv moms. Vi trækker først beløbet, når varen afsendes.

Momkind ApS anvender en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Ombytning

Vær opmærksom på, at vi ikke håndterer ombytninger, med mindre der er tale om fejl eller mangler. Hvis du ønsker at bytte en vare, f.eks. til en anden størrelse, skal vi derfor bede dig returnere den pågældende vare til vores lager og derefter lægge en ny ordre. Alle praktiske detaljer vedr. returnering finder du her.

Hvis du brugte en rabatkode på din første ordre, kan du modtage samme rabat på din nye ordre. I dette tilfælde bedes du kontakte os og oplyse dit ordrenummer på info@momkind.dk.

Ønsker du at bytte en gave, skal produktet returneres til os via vores returportal
Inden da, må du meget gerne give os besked på info@momkind.dk, så vi kan hjælpe med oprettelsen af et gavekort på produktets værdi.

For at hjælpe dig bedst muligt, har vi brug for ordrenummer på gaven. Det kan du få af vedkommende, der har købt gaven, men vi kan også finde de relevante info ved søgning på vedkommendes email eller telefonnummer. 

OBS. Sendes gaven retur via vores returportal, uden at have givet os besked, vil pengene automatisk refunderes på gavegivers betalingsmetode. 

Det er muligt at bytte varer og gaver købt på momkind.dk i vores flagship store
på Gammel Kongevej 169, st. tv., 1850 Frederiksberg.

Returnering

Returnering af varer skal ske senest 30 dage efter modtagelse af varen.

For at returnere din vare kan du enten

  •  Købe en DAO returlabel og pakkekode til 39 kr. i vores returportal.
  •  Selv købe fragt og sende varen direkte til vores lager i Roskilde på adressen:

System Transport A/S att: momkind. Kumlehusvej 1, Port 56-58. 4000 Roskilde

Vedlæg den følgeseddel, som du modtog sammen med dit køb, og husk at få en kvittering i pakkeshoppen, når du indleverer din pakke.  Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering i pakkeshop, indtil vi har modtaget den retur.

Varen skal returneres i original emballage i ubrugt og ubeskadiget stand. 

Forseglede produkter tages ikke retur, hvis forseglingen er brudt. Vi undersøger returnerede varer for spor af brug.

Vi tager kun imod produkter købt på momkind.dk. Ønsker du at returnere varer købt hos en af vores forhandlere, skal du følge returprocessen for den pågældende butik eller webshop.

Du kan også returnere varer købt på momkind.dk i vores flagship store på Gammel Kongevej 169, 1850 Frederiksberg.

Refundering

Vi refunderer dig, så snart vi har modtaget og kontrolleret din returnering. Der går som regel 7-10 hverdage fra du sender din returpakke til den behandles på vores lager. I travle perioder kan det tage længere tid.

Du modtager en e-mail med bekræftelse af registreringen samt beløbet, der refunderes. Der kan gå 5 hverdage fra vi har behandlet din tilbagebetaling, før beløbet fremgår af din bankkonto.

Refundering af produkter købt med mængderabat

Hvis du returnerer et produkt købt med mængderabat, så refunderer vi dig produktet med rabat.

Handelsbetingelser ved køb af billet til momkind events

Enhver aflysning skal foretages inden 48 timer før afholdelse af eventet ellers refunderes beløbet ikke, og det er ikke muligt at få udleveret gaver og lignende produkter fra eventet. I tilfælde af aflysning kontakt venligst info@momkind.dk.

Reklamation

I overensstemmelse med købelovens regler har du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Opdager du fejl eller mangler ved et eller flere produkter i din pakke, skal du hurtigst muligt - og inden for rimelig tid - kontakte Momkind ApS på info@momkind.dk.

Reklamationsretten dækker ikke, når fejl, skader eller slitage opstår på grund af forkert brug, manglende vedligeholdelse eller almindeligt slid.

Hvad angår varer med begrænset holdbarhed er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der står anført på den pågældende vare.

Når du kontakter os i forbindelse med en reklamation, bedes du oplyse ordrenummer, beskrive problemet samt vedhæfte et billede af fejlen. For reklamationer på tekstil-produkter skal vi desuden have oplyst varepartinummer, som er den talserie, der står angivet under produktets vaskeanvisninger (ex: 165/22/23). Momkind ApS vil herefter håndtere din reklamation. Hvis et eller flere produkter har fejl eller mangler, vil vi forsøge at afhjælpe problemet eller foretage en ombytning.

Vi tager ikke imod reklamationer for produkter købt hos vores forhandlere. Hvis et momkind-produkt f.eks. er købt hos Matas, skal du rette henvendelse til Matas' kundeservice i tilfælde af fejl og mangler. Du kan imidlertid godt få vurderet din reklamation i vores flagship store
på Gl. Kongevej 169, st. tv., 1850 Frederiksberg.

Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over et produkt købt på momkind.dk, bedes du i første omgang skrive en mail til info@momkind.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning i fællesskab, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage via EU Kommissionens online klageplatform.

Når du indgiver en klage, skal du oplyse e-mailadressen info@momkind.dk.