Handelsbetingelser

Levering

Momkind ApS pakker alle hverdage, og mandag til fredag vil varer bestilt inden kl. 13 typisk blive afsendt samme dag.

Levering tager 2-4 hverdage afhængig af dagen for bestilling og valg af fragtfirma. Bestillinger på momkind.dk leveres af dao og GLS, og du kan vælge mellem hjemmelevering eller afhentning i pakkeshop. Forsendelsesomkostningerne afhænger af, hvilken leveringsform du vælger og beregnes ved check out.

Ved køb for over 599 kr. er fragt gratis.

Når pakken er afsendt, vil du modtage en mail, og du vil få besked på mail og/eller sms, når pakken er klar til afhentning i pakkeshop, hvis du har valgt denne leveringsmetode.

OBS: I særligt travle perioder, ved akut sygdom eller komplikationer med Momkind ApS’ leverandører kan længere leveringstid forekomme.

Betaling

Momkind ApS modtager betaling med MobilePay, Mastercard og VISA. Alle beløb er angivet i DKK inklusiv moms. Vi trækker først beløbet, når varen afsendes.

Momkind ApS anvender en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Ombytning

Vær opmærksom på, at vi ikke håndterer ombytninger, med mindre der er tale om fejl eller mangler. Hvis du ønsker at bytte en vare, f.eks. til en anden størrelse, skal vi derfor bede dig returnere den pågældende vare via momkinds GLS returportal og derefter lægge en ny ordre.

Hvis du brugte en rabatkode på din første ordre, kan du modtage samme rabat på din nye ordre. I dette tilfælde bedes du kontakte os og oplyse dit ordrenummer på info@momkind.dk.

Reklamation

I overensstemmelse med købelovens regler har du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Opdager du fejl eller mangler ved et eller flere produkter i din pakke, skal du hurtigst muligt – og inden for rimelig tid – kontakte Momkind ApS på info@momkind.dk.

Hvad angår varer med begrænset holdbarhed (herunder the kind oil) er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der står anført på den pågældende vare.

Når du kontakter os i forbindelse med en reklamation, bedes du oplyse ordrenummer, beskrive problemet samt vedhæfte et billede af fejlen. For reklamationer på tekstil-produkter skal vi desuden have oplyst varepartinummer, som er den talserie, der står angivet under produktets vaskeanvisninger (ex: 165/22/23). Momkind ApS vil herefter håndtere din reklamation. Hvis et eller flere produkter har fejl eller mangler, vil vi forsøge at afhjælpe problemet eller foretage en ombytning.

OBS: Vi tager ikke imod reklamationer for produkter købt hos vores forhandlere. Hvis et momkind-produkt f.eks. er købt hos Matas, skal du rette henvendelse til Matas’ kundeservice i tilfælde af fejl og mangler.

Returnering

Returnering af varer skal ske senest 30 dage efter, at fortrydelse eller reklamation er meddelt Momkind ApS. Du kan hente dit returlabel gennem momkinds GLS returportal. Du modtager både returlabel og en QR kode på mail. QR koden kan du få scannet i pakkeshoppen, så printer de label for dig. Det koster 39 DKK at sende retur, og beløbet fratrækkes automatisk din refundering. Hvis du returnerer hele din ordre, refunderer vi det beløb du betalte for levering, da ordren blev lagt.

Varen skal returneres i original emballage i ubrugt og ubeskadiget stand. Vores amme-bh, crossover bra, belly support shorts , kind robe, ammetop og belly support leggings kan returneres efter at være prøvet på i samme omfang, som hvis du havde haft dem med i et prøverum.

Der tages ikke efterfødselsbind, efterfødselstrusser, belly support brief, belly support thong og kejsersnitstrusser retur, hvis forseglingen er brudt. Vi undersøger returnerede tekstilvarer for synlige spor af brug samt lugt fra røg, parfume og vaskemiddel.

Vi tager kun imod produkter købt på momkind.dk. Ønsker du at returnere varer købt hos en af vores forhandlere, skal du følge returprocessen for den pågældende butik eller webshop.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering i pakkeshop, indtil vi har modtaget den retur. Vedlæg venligst den “delivery note” du modtog med dit køb. Husk at få en kvittering, når du har indleveret din pakke.

Returneringer tager normalt mellem 7-10 arbejdsdage fra det tidspunkt, hvor de er modtaget på vores lager, til de bliver behandlet og refunderet. I travle perioder kan det tage længere tid.

OBS: Varer sendt til pakkeshop modtages ikke og afhentes ikke. Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over et produkt købt på momkind.dk, bedes du i første omgang skrive en mail til info@momkind.dk. Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning i fællesskab, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage via EU Kommissionens online klageplatform.

Når du indgiver en klage, skal du oplyse e-mailadressen info@momkind.dk.